Assalamualaikum....

jOM mai

Thursday, September 2, 2010

iNSAN ku SAYAng

                                        adakah segalanya hanya mainan perasaanku semata-mata?
begitu sukar untuk aku meyakini ketulusan hatinya..perasaanku sering bercampur-baur.kadang-kala aku terbayangkan dia beramah-mesra dengan gadia lain..aku tahu aku bukanlahyang pertama.dan dia juga bukan yang pertama bagiku...namun, perasaan syakwasangka ini begitu menebal dalam diriku...segalanya bemula setelah aku menyedari ramai perempuan di sisinya... aku bukanlah satu-satunya peneman suka dan duka dalam hidupnya..kewujudanku mungkin hanya satu kebetulan yang tidak dirancang...aku sendiri tidak tahu..tapi aku begitu tersisih...aku sering terbayang perkara yang tidak enak.sedih..pilu.....takut...segalanya bercampur -baur...aku pernah menjadi perampas dalam merebut cintanya...adakah aku ini digelar perampas???/
di saat dia dan si dia mulai retak menanti belah,aku hadir...demi Allah,niatku bukannya untuk merampasnya walaupun aku punya perasaan yang telah sekian lama ku pendamkan.
kehadiranku hanya sebagai teman berkongsi suka dan duka.namun,itu sudah cukup membahagiakanku..aku hanya mahu melihat dia gembira...
demi melawan perasaanku yang mendalam ini,aku mula menjalin hubungan dengan lelaki lain..aku takut kiranya dia tersepit antara persahabatan dan perasaan cintaku yang bertepuk sebelah tangan.dia sendiri sudah punya masalah sendiri...aku tidak ingin lagi menambah beban yang sedia ada padanya.....maafkan aku melakukan perkara yang tidak kau sukai...aku tidak mahu menjadi perampas..biarlah aku hidup dalam bayang-bayangmu sahaja...

namun,perasaan ini begitu sukar ku tepis...setiap perhubungan yang ku jalinkan menemui jalan buntu..sehingga aku makin berputus asa..penat rasanya bermain cinta.. biarlah sampai di sini...
siapa sangka,akhirnya kita bersatu...maafkan aku kiranya perhubungan ini terjalin atas paksaan..maafkan diriku kiranya aku terlalu mendesak dirimu...
menyedari ada insan lain antara kita buat hatiku tidak keruan..api cemburu tak mampu ku padamkan..hingga aku cuba membuatkan dirimu terluka dengan permainanku...ketahuilah aku tergugat..hubungan kau dan dia...mesra...dia bagaikan tak dapat menerima kehadiranku..aku tahu dia sinis terhadapku..aku dapat rasakan segalanya...aku cuba menahan..tapi maaf,aku juga punya perasaan..aku bosan dipersendakan perempuan lain..aku rela menjadi perempuan jahat untuk memuaskan hatiku...aku ingin membalas sinisnya sindirannya...katamu kau sensitif...tapi kau tetap tak mamapu menyelami hatiku yang terlalu bercelaru...
hingga kini,kita saling diam tanpa bicara..aku tahu aku ego..aku tahu kedegilanku membuatkan kau sengsara.tapi,inilah aku...jiwa kosong yang lahir daripada kekejaman lelaki....kau terlambat mencariku dalam timbunan debu-debu yang mengotori kesucianku selama ini......apa yang harus aku lakukan...apakah segalanya hanya mainan perasaan...aku takut...aku keliru..segalanya bagaikan ilusi yang sering bertandang di ruang mataku....menghancurkan jiwa,menggugat ketenanganku....ternyata,aku terluka...
kadang-kala aku ingin mengundur diri...kadang-kala aku ingin pergi jauh daripada insan-insan yang ku sayang..ada masanya,aku merasakan kewujudanku ini hanya satu beban dunia..aku terlalu membebankan..aku tak ingin terus menjadi beban..hanya satu permintaan akan membuatku pergi..andainya aku sudah kau benci,akan ku pergi bersama deruan angin lalu....kan ku penuhi segala pintamu..kerana engkaulah,insan ku sayang......

No comments:

Post a Comment