Assalamualaikum....

jOM mai

Monday, September 20, 2010

haKIKAT SEbuah cINTA

aku terpaku menatap keayuannya..sungguh indah paras rupanya..santunnya menambat hatiku..bagaikan bidadari yang turun dari kayangan...aku tidak pernah menyangka aku akan menemui gadis sepertinya..gadis yag memenuhi ciri-ciri yang aku idamkan selama ini...aku cuba mendekatinya namun dia sukar untuk didekati...pelbagai cerita ku dengar..kononnya dia tidak sukakan lelaki..tidak mungkin...dia begitu sempurna..masakan nalurinya songsang..aku cuba menepis tohmahan itu...lihatlah penampilannya...sopan ...berbaju kurung ,bertudung litup...menutupi segenap tubuhnya..ada satu tarikan padanya yang membuatkan aku begitu nekad untuk terus mendekatinya....
senyumannya bagai pernah ku lihat..namun aku tidak pasti di mana...tapi aku begitu mendambakannya.


hari ini sudah genap setahun aku memulakan kerjayaku di sini...papa kelihatan semakin yakin padaku..begitu juga pak cik Sazali...namun aku sesak untk terus bernafas di sini..kehadirannya sejak beberapa minggu yang lalu membuatkan aku berasa ingin lari...namun ke mana harus ku tuju..aku begitu takut untuk menatap wajahnya....sudah lupakah dia akan diriku? biarlah...aku tidak hairan andainya aku telah dia lupakan..namun aku takkan pernah melupakan dirinya..walau 4 tahun telah berlalu...segalanya bagaikan baru semalam terjadi...


pagi itu begitu dingin....aku begitu sukar untuk bangkit daripada tidur...badanku berasa begitu lemah...kepalaku berdenyut-denyut bagaikan mahu meletup...kamarku masih gelap...aku menoleh ke kiri dan kanan cuba mengamati suasana...kamar ini kelihatan begitu asing...aku cuba bangkit tetapi aku terduduk kembali...aku berasa begitu hairan..kenapa aku selemah ini...seluruh tubuhku berasa sengal dan ngilu...aku memetik suis lampu...kelihatan sekujur tubuh dibuai lena di atas tilam empukku..aku mulai kaget....seluruh tubuhku menggeletar......apakah yang sedang berlaku sebenarnya..di mana aku......


suasana di pejabat mulai lengang...namun,nur terus leka menyiapkan tugasnya ...tiba-tiba pintu biliknya diketuk berkali-kali...dia menoleh ke arah jam..'sudah 6.30...sapew lagi yang ada ni'getus hatinya.
apabila pintu dibuka,kelihatan aiman berdiri di depannya...nur mula kaget....aiman menyedari keadaan itu...dia begitu hairan mengapa nur fizlin selalu selalu berkeadaan begitu apabila berdua-duaan dengannya...
"are u ok? kenapa awak selalu pucat cam nampak hantu bila jumpa saya? ngeri sangat ke muka saya ni? tau r saya tak handsome", ujar aiman dalam nada berseloroh..
"nothing....saya biasa jew..kenapa awak tak balik lagi...dah lewat ni..nanti bising pulak orang rumah awak",ujar nur fizlin dalam nada tegas.
aiman hanya tersenyum..."ok2...i balik dulu..sajew datang tengok muka u dulu..esok kan weekend...tak dapat jumpa u nanti..tak lena i tido malam..k sayang..i balik dulu..hehe".
nur fizlin hanya memandang gelagat aiman tanpa reaksi...dia mengeluh perlahan...
'aiman2..kau betul-betul dah lupakan aku...tentu kau bahagia sekarang..apa cerita kawan kau  dengan syafa sekarang...hmm..syafa..sampai hati kau ..aku anggap kau kawan..tapi kau...' air mata nur fizlin mulai mengalir..memori silam terbayang di matanya...hatinya begitu pedih

No comments:

Post a Comment