Assalamualaikum....

jOM mai

Thursday, September 2, 2010

mungkin segalanya hanya ilusiku...aku sendiri tidak tahu hala tuju perhubungan ini...namun biarlah..aku redha andainya dia  bukan takdirku...apa yang mampu aku lakukan hanyalah berdoa dan berusaha menjaga hubungan ini...segalanya terletak pada takdir Tuhan....aku harus mempercayai takdir-Nya.....
mungkin dia bersedih sekiranya mengetahui aku masih ragu-ragu akan hubungan ini..mugkin dia terluka....aku terlalu prejudis..mungkin...aku terlalu sinis...mungkin....maafkan diri ini......aku tahu,merka hanya teman..teman yang hadir sebelum aku hadir dalam hatimu..aku tidak harus terus menyalahkan dirimu atas segalanya.....aku cuma rasa tergugat..walaupun berulang -kali kau cuba meyakinkan bahawa akulah ratu hatimu...tapi,jiwaku tetap memberontak ....hingga kini,aku masih lagi meragui ketulusan hatimu...
maafkan aku sayang..terlalu sukar untuk ku kikis debu-debu noda yang sekian lama merajai mindaku.....terlalu sukar walau berkali ku mencuba....mengapa aku jadi begini???
mengapa???
terlalu perit ku rasakan..api cemburuku terlalu sukar untukku padamkan.....aku tahu dirimu tidak bersalah..tetapi aku hidup dalam duniaku sendiri..terlalu banyak perkara negatif hinggap di mindaku hingga engakau yang menjadi mangsanya....
bagaimana kau mampu bertahan dengan insan sepertiku??
betapa sabarnya dirimu melayan karenahku yang sering melukakan hatimu....maafkan aku sayang....
engkau tak berdosa..hanya aku yang sering memendam rasa....aku terlalu mudah mencipta konflik yang mendalam walau hanya satu kesilapan kecil yang kau lakukan......andai dihitung,dosaku padamu bagaikan pepasir di pantai..hatimu sering ku sakiti...jiwamu sering ku robek dengan kata-kata yang bisa menghancurkan sebuah cinta yang kita bina....

 namun,engkau terus sabar melayari perhubungan ini....kesabaranmu begitu tinggi,sehinggakan membuatkan aku terfikir di mana punca kekuatanmu....namun aku tetap bersyukur dikurniakan insan sepertimu....
terima kasih sayang..pimpinlah aku menuju keredhaan-Nya.....semoga hubungan ini kekal untuk selamanya....
Aminnn

No comments:

Post a Comment