Assalamualaikum....

jOM mai

Wednesday, August 25, 2010

sunyi  rasany disaat ini. sendirian memikirkan pengakhiran sebuah persahabatn. sedih dan kecewa mengenangkan rakan-rakan yang seperti plastik. hipokrit dalam menjalinkan sebuah persahabatan. saat salam persabahatan dihulurkan ,masing-masing berjanji untuk terus bersama, tapi kini apa yang tinggal? sebuah pengkhianatan.. pengkhianatan yang terjadi kerana hasad dengki.


sedarlah wahai teman,seribu satu kepercayaan telah ku berikan buatmu. segala susah-senang ku kongsi bersamamu. mengapa sekelip mata lagakmu berubah. adakah hanya kerana cinta yang bertepuk sebelah tangan?
menagapa aku yang kau persalahkan. sedarkah engkau aku tidak pernah menyimpan walau sekumit rasa cinta terhadapnya. segala yang terjadi adalah di luar kawalan ku. aku sendiri tidak pernah menyedari bahawa aku yang menjadi pilihannya. aku tidak pernah menjadi penghalang antara kau dan dia.
tapi mengapa aku yang kau persalahkan apabila dia tidak  mampu menerima cintamu...
cintaku bukanlah untuk nya. cintaku telah lama termiliki. bukankah engkau tahu siapa kekasihku..kekasihku juga kekasihmu..kekasihku hanya dia yang Esa. cinta terhadap manusia tidak akan membawa kita ke mana-mana wahai teman...
bercintalah selepas kau menempuhi alam perkahwinan kerana itu adalah lebih indah. dan itu juga yang ku harapkan dala hidupku...janganlag sebuah persahabatan menjadi korban cinta yang tak kesampaian. andai dia sememangnya untukmu,pasti dia tetap jadi milikmu..
mengapa harus kau korban persahabatan kita hanya kerana dia???????????

No comments:

Post a Comment