Assalamualaikum....

jOM mai

Sunday, January 16, 2011

saLAHKAH.......

salahkah apabila aku mula belajar untuk mengenal erti cinta?
salahkah aku apabila mula belajar untuk menyintai?
dan salahkah aku pabila perasaan ingin dicintai itu hadir secara tiba-tiba?
aku tahu,bukan semua insan bertuah untuk menikmati cinta..
namun,hati ini bgitu menginginkan cinta..
aku sendiri tidak pasti...
wujudkan cinta itu untuk aku?
adakalanya aku ingin ketawa..
wujudkah cinta seperti itu?
cinta yang selalu dipentaskan dari kecil hinggaa kini..
dari saat aku memandangnya tanpa rasa hingga aku sendiri menginginkan cinta..

suatu saat,pernah aku bertanya..
ibu,boleh tak kiranya anakmu ini bercinta?
namun ibu cuma memandangku ..
habiskan dulu pelajaranmu...
cinta takkan ke mana...
tunggulah hingga pengajian mu di sekolah sampai akhirnya..

ku bertanya lagi...
ibu...anakmu ini sudah mendapat izin atau belum..
namun ibu tetap menidakkan keinginan hatiku..
tapi kenapa....
kenapa aku tidak diberikan peluang itu....

hatiku merintih...
kenapa dirimu begitu kejam,bu....
aku juga ingin merasa indahnya percintaan itu...
kenapa hanya aku yang kau halang..
hati kecilku merintih....
aku hanya mampu menyaksikan saudara ku yang lain bergembira bersama cinta hati mereka..
namun kenapa aku tidak mendapat hak itu..
salahkah aku menginginkannya .....
salahkah aku???


1 comment:

  1. dirimu xsalah utk bercinta dn dicintai itu adlh hak manusia dn nkmt hdup..tp ingt berwaspadala..cinta itu buta dn prlukn mata hati y melihatnya..diberikan akal dn ptunjuk wahyu agung itula pnduanya..cuma manusia leka akan kwujudn cinta dan leka sgala2nya..

    ReplyDelete