Assalamualaikum....

jOM mai

Wednesday, January 19, 2011

perlukah aku teruskan segalanya

sukar untuk meluahkan apa yang terbuku di hati..adakalanya,mencoretkan isi hati adalah lebih mudah daripada melafazkannya...saat ini,aku juga begitu...aku terlalu memendam rasa dengan segala-galanya....sehingga ada makhluk-makhluk yang mengambil kesempatan atas sikapku ini...,bukannya aku lemah..bukan juga aku mengalah ..tetapi aku malas menghabiskan masa bermasam muka dengan mereka-mereka yang tetap akan ada di sekeliling hidupku untuk satu tempoh yang msih panjang......tapi...mereka tetap akan menyusahkanku ...
ikutkan hati,mati..ikutkan rasa ,binasa.....jalan mana yang harus aku jalani..pilihan mana yang harus aku lakukan..mungkin aku tidak layak berada dalam bidang yang ak jalani sekarang..tetapi takdir telah membawa aku ke sisni...biarlah aku berusaha untuk memenuhi takdirku....
mengapa mesti ada insan yang tidak senang melihat aku bahagia dengan cara ku?..pernahkah aku menyusahkan hidup  mereka sehingga mereka mahu menyusahkan hidupku?...
aku cuba bersabar..namun sampai bila...suatu saat andainya kesabaran itu hilang,aku pasrah dengan apa yang terjadi...aku bosan....sentiasa aku yang harus mengalah...biarlah...aku malas mahu memikirkan tentang nya lagi....
semua hanya melihat kelemahanku..tetapi tidak cuba mengenal diriku yang sebenarnya..aku bosan......manusia terlalu suka berdrama....aku bosan terpaksa mengikut laluan yang dipilih oleh orang lain...kini hidupk celaru....
adakalanya aku terfikir...perlukah aku teruskan jalan hidup ini..atau haruskah aku melarikan diri dan memilih jalan hidupku sendiri..namun,aku sedar....banyak hati yang akan terluka......namun ,aku juga terluka ....

No comments:

Post a Comment