Assalamualaikum....

jOM mai

Wednesday, January 19, 2011

HArapan YAng kiAN pudaR...

suatu saat,aku terpesong dari jalan hidupku....saat itu,segalanya nampak indah di mata.namun,aku terpedaya dengan indahnya dunia ini...aku sedar,segalanya terjadi kerana imanku yang lemah..aku hanyut dalam godaan dunia...aku cuba bangkit...namun,terlalu banyak onak dan duri yang menghiasi jalanku.....jalan yang selama ini ku rasakan lurus mula ku rasakan berliku...
aku bagaikan insan yang sesat dalam cahaya...aku sudah melihat cahaya itu..namun,aku tak mampu menggapainya...makin aku dekati,makin ia menjauh..akhirnya aku terjatuh lagi....langkahku kian mundur....aku kian lemah dalam permainan hidupku ini..
mengapa sinar itu menjauhiku..aku merenung masa depanku yang kelam....di mana silapku...dimana lemahnya langkahku hingga aku ditinggalkan di dalam kegelapan....
sinar itu datang lagi...menghampiriku tiap saat...membuatkan ku sedar...DIA masih menyayangiku..
.namun,bila aku melangkah,aku terhalang dek kesilapnku sendiri...kesilapa yang tak mungkin aku padamkan dari kamus hidupku...aku dalam dilema...jalan mana yang harus ku tuju....masih adakah sinar itu untukku.....segalanya membuatkan hatiku pedih.....membunuh sebuah impian yang telah ku tanamkan......di manakah sinar hidupku...

No comments:

Post a Comment