Assalamualaikum....

jOM mai

Wednesday, October 13, 2010

hAkikat sebuah cinta part 4


aiman beristighfar di dalam hati...dia menyesal dengan ketelanjurannya...dia sendiri tidak sangka sehingga sejauh itu kegilaannya.....natijahnya,dia hnya menjauhkan isterinya daripada sisinya.....
'maafkan abang sayang......abang terlalu ikutkan kata hati yang menggila..abang hanya tidak mahu kehilangan sayang lagi',ujar hati kecilnya...
sudah hampir tiga bulan natasya menyepikan diri....tiada siapa yang tahu ke mana isterinya pergi..jiwanya begitu tertekan dengan keadaan ini......
aiman sedar,natasya masih terkejut dengan apa yang terjadi.......dia menyesal memperlakukan isterinya sebegitu lagi...betapa bodohnya dirinya....
kini,dia buntu memikirkan apa yang harus dilakukannya....dia ingin memohon kemaafan daripada natasya..biarpun terpaksa menyembah kaki isterinya itu...

natasya menghabiskan hari-harinya dengan hanya termenung memandang pantai yang indah....jiwanya begitu terluka dengan perbuatan aiman.dia tahu,dia berdosa keluar daripada rumah begitu saja..namun,dia tidak sanggup terus berada di rumah itu dengan lelaki yang sanggup menodai isteri sendiri...
dia mula mempercayai aiman..mula menyayanginya..namun ternyata segalanya hanya satu penipuan...aiman hanya aiman...lelai yang pantang dicabar keegoannya.....akhirnya dia yang tertewas dan sakit hati sendiri...






kini segalanya bagaikan berakhir buatnya.....dia nekad mahu berpisah dengan aiman..namun perkhabaran yang diterima membuatkan jantungnya terhenti....dia berada dalam dilema....sebagai seorang wanita,dia begitu gembira...tetapi sebagai seorang isteri yang terluka,dia begitu terseksa...
bagaimana dia harus meneruskan hidup dengan kenangan aiman yang bersisa dalam dirinya....


"apa yang jadi sebenarnya man.mana isteri kau pergi..dah 5 bulan...."
aiman hanya membisu....wajahnya begitu kusut tidak terurus...
"man akan cuba cari dia ...dia isteri man...ma nak mintak maaf pada dia..man banyak buat salah pada dia."

aiman hanya terbaring tanpa suara...da hanya memandang orang yang datang melawatnya tanpa sebarang bicara...puas ditanya mengapa natasya menghilangkan diri...namun dia tetap berdiam diri dan hanya menyalahkan dirinya sendiri..
"tak sangka keras betul hati natasya....smpai sekarang dia menghilangkan diri...marah benar nampaknya dia dekat budak man tu..entah apa yang man dah buat," keluh puan razlah....
"entahlah...si man pun diam jew bila kita tnya pasal natasya...saya pun tak tau apew yang jadi sebab pergaduhan mereka.....



"assalamualaikum,pa....tasya mintak maaf sebab pergi macam tu jew..tapi tasya perlukan masa untuk tenangkan diri..."
"tak pelah tasya..tasya xsalah pada papa,tapi pada aiman..kesian dia ke hulu ke hilir mencari tasya..sampai jatuh sakit"...
'aiman sakit?dia mencari aku?hhmmmm..tak mungkin...segalanyasudah tamat.'
"pergi jumpa aiman..bincang elok-elok..dia adew hak untuk tahu keadaan tasya..dia masih suami tasya yang sah,k"



aku hanya memandang tubuh yang sedang kaku...wajahnya begitu kusut...benarkah dia aiman,suamiku? Ya Allah,mengapa dia jadi begini...badannya kurus kering...wajahnya cengkung sekali..aku berasa bersalah meninggalkannya begitu saja...
"aiman,kenapa awak jadi macam ni...kenapa awak begitu lemah..mana aiman yang penuh semangat yang pernah saya kenal dulu?...macam mana awak nak jaga saya kalau awak cuma terbaring macam ni...anak kita perlukan awak..saya mengandungkan anak awak...zuriat yang awak inginkan selama ni...."
"natasya...'
aku menoleh ke arah suara itu..rupanya ayah dan ibu mertuaku...mereka seakan-akan tida percaya melihatku di depan mereka..apatah lagi mengetahui aku hamil....ibu mertuaku begitu gembira kerana aku tahu sudah lama dia menantikan berita ini..
"sayang...."
aiman mula bersuara.....air mataku mengalir...
"jangan tinggalkan abang lagi..abang rayu.."
"tasya janji.....tasya akan sentiasa di samping abang..anak kita perlukan abang.."



20/09/2009..tarikah keramat buat diriku..alhamdulillah...segalanya berjalan dengan lancar..puteraku,mohd shahrul ikhwan selamat aku lahirkan dalam keadaan normal..aiman sentiasa di sisiku..syukur aku panjatkan kepada Ilahi..kesihatannya juga semakin baik...aku gembira melihat senyumannya sekali lagi...





hampir setahun berlalu....kenangan lalu bagaikan satu mimpi buruk yang memberi kesan yang besar dalam hidupku..namun aku bersyukur....segala yang terjadi menjadi jalan untuk kehidupan yang lebih baik...alhamdulillah,aiman begitu menyayangi diriku dan anakku...segala yang terjadi bagaikan jalan untuk aku lebih mengenali dirinya.....aku bersyukur padamu Ya Allah.

 

No comments:

Post a Comment